Etelä-Karjalan Osuuskauppa palkitsee henkilöstöään monilla tavoilla, muun muassa valitsemalla vuosittain liki tuhannen työntekijän joukosta parhaat asiakaspalvelijat sekä työryhmän ja päällikön.
24.03.2024
Etelä-Karjalan Osuuskauppa palkitsee henkilöstöään monilla tavoilla, muun muassa valitsemalla vuosittain liki tuhannen työntekijän joukosta parhaat asiakaspalvelijat sekä työryhmän ja päällikön. Asiakkaille nämä ihmeidentekijät tarjoavat onnistuneita elämänmakuisia kohtaamisia.
Ansioituneimmille eekoolaisille haetaan myös presidentin myöntämiä kunniamerkkejä. Lisäksi pitkistä työurista palkitaan ylimääräisellä vapaalla tai rahallisella korvauksella.
Eekoossa koko henkilöstö saa hyvin tehdystä työstä normaalin palkan päälle tulospalkkaa. Vuonna 2023 tulospalkkioita maksettiin yhteensä lähes kaksi miljoonaa euroa sotukuluineen. Tässä on mukana ylimääräinen tulospalkkio 400 euroa /työntekijä, jonka Eekoo maksoi kiitoksena hyvin onnistuneesta vuodesta.
Eekoon vähittäiskaupan vuoden 2023 asiakaspalvelijaksi valittiin myyjä Matti Puumalainen Lappeenrannan Prismasta. Positiivinen, ystävällinen ja helposti lähestyttävä Matti on ammattitaitoinen moniosaaja, joka onnistuu luomaan asiakkaalle poikkeuksetta onnistuneen ostokokemuksen.
– Olen pitänyt ohjenuoranani, että kohtelen kaikkia ihmisiä samalla tavalla kuin toivoisin itseäni kohdeltavan, aina omana itsenäni. Asiakaspalvelutyössä pyrin selvittämään asiakkaan tarpeet mahdollisimman hyvin, jotta löydämme hänelle parhaiten sopivan tuotteen tilanteessa kuin tilanteessa. Onhan se parempi kuin palkkapäivä, kun asiakas kiittää hyvästä palvelusta, Matti hymyilee.
Hän korostaa, että vuoden asiakaspalvelijan palkinnosta kiitos kuuluu työkavereille.
– Työnsä osaavat, aina tukemaan ja auttamaan valmiit työkaverit mahdollistavat oman onnistumiseni. Hyvä asiakaskokemus on aina tulos yhdessä tekemisestä, vaikka kiitos tulisikin vain yhdelle nimetylle henkilölle.
Eekoon hotellien ja ravintoloiden vuoden 2023 asiakaspalvelijan titteli meni Original Sokos Hotel Lappeen vastaanotossa työskentelevälle Kamilla Lehtinevalle. Hänen Eekoo-uransa alkoi restonomi-opintoihin liittyvän työharjoittelun jälkeen pari vuotta sitten.
– Ihan mahtavaa saada suuri tunnustus, joka osoittaa, että työpanostani todella arvostetaan. Tykkään valtavasti työnantajastani sekä työpaikastani, jossa on huippuhyvä yhteishenki porukan kesken. On ihanaa, että työkaverit ovat aidosti onnellisia puolestani.
Empaattista ja hymyilevää Kamillaa kuvaillaan Hotelli Lappeen ”käyntikortiksi”, josta huokuu vahvan ammattitaidon ohella eteläkarjalainen aito ja sydämellinen välittäminen.
– Koen tekeväni monipuolista ja mielekästä työtä. Saan käyttää erilaisia kykyjäni, toteuttaa itseäni ja samalla auttaa, ilahduttaa ja onnellistaa asiakkaitamme, Kamilla hymyilee.
Eekoon autokaupan vuoden asiakaspalvelijan palkinto meni tällä kertaa Autotalo Ripatin automekaanikko Olli Poutulle, joka laittaa loistavan asiakaspalvelijan tavoin aina asiakkaan etusijalle.
– Ollia voi kutsua asiakkaiden pelastajaksi, joka on aina valmis auttamaan. Asiakkaat arvostavat rautaista ammattitaitoa, jolla hän tarjoaa parhaan mahdollisen ratkaisun ja lopputuloksen. Olli hoitaa pikahuollossa akuutit auto-ongelmat, jotta lomamatka, työreissu tai arkiajo saa jatkua. Positiivista ilmapiiriä ympärilleen luova Olli saa toistuvasti positiivista palautetta niin asiakkailta kuin Autotalo Ripatin työyhteisöltä, kunniakirjassa todetaan.
Vuoden 2023 päällikön tunnustuksen vastaanotti S-market Pallon marketpäällikkö Pauliina Mäntykivi, joka hoitaa tehtäviään kaikilla eri mittareilla, muun muassa työ- ja asiakastyytyväisyydellä arvioituna esimerkillisen onnistuneesti. Hyvää fiilistä luova Pauliina pyrkii jatkuvasti kehittämään marketin toimintaa ja tekemistä yhdessä tiiminsä kanssa.
Pauliina kertoo valinnan tulleen täysin puun takaa.
– Olen ollut vasta kolmisen vuotta päällikkönä, joten tätä en todellakaan osannut odottaa, hän kertoo.
Pauliinan ura Eekoossa alkoi 14 vuotta sitten S-market Pallon avausvaiheessa. Työskenneltyään muutaman vuoden myyjänä, Pauliina siirtyi apulaismarketpäälliköksi S-market Sammonlahteen, ja edelleen päällikkövalmennuksen jälkeen Kuukanniemen Salen kautta Taipalsaaren S-marketiin. Ympyrä sulkeutui reilu vuosi sitten, kun Pauliina palasi S-market Palloon, tällä kertaa tuuraamaan kollegaansa.
– Olen kiitollinen Eekoolle, että olen saanut kehittyä ja kasvattaa osaamistani. Olen innokas kehittämään tekemisiämme ja hyvä organisoimaan niin, että tehdään asiat kerralla kuntoon. Haluan, että työryhmäni jäsenet kokevat työnsä mielekkääksi ja merkitykselliseksi, ja siksi jaan vastuuta. Työt tehdään tehokkaasti ja reippaasti, mutta töissä pitää olla myös hauskaa. Itse nautin jokaisesta työpäivästäni, Pauliina Mäntykivi kuvailee.
Eekoon vuoden 2023 työryhmä -palkinnosta on iloittu Imatran Prisman ravintolamaailmassa, johon tulee paljon positiivista palautetta ystävällisestä ja iloisesta asiakaspalvelusta.
– Työkaverit auttavat toisiaan ja ovat sitoutuneita yhteisiin päämääriin ja tavoitteisiin, työtyytyväisyyden ollessa erinomaisella tasolla. Työryhmän jokaista jäsentä kuunnellaan ja tuetaan, mistä seuraa kannustava ja positiivinen ilmapiiri. Ravintolan maistuva kotiruoka tehdään hyvällä yhteishengellä ja innostuneella otteella, jonka asiakkaatkin aistivat ja ruoassaan maistavat, valintaa perustellaan.
Eekoossa haetaan ansioituneille työntekijöille vuosittain myös presidentin myöntämiä kunniamerkkejä. Korkeimman kunniamerkin, Suomen Leijonan ansioristin, sai tänä vuonna Eekoon sisäisenä tarkastajana vuodesta 2007 lähtien toiminut Tiina Alho.
– Olen todella otettu tästä huomionnista. Se osoittaa, että olen tehnyt työni hyvin ja työantajani arvostaa työpanostani, hän kommentoi.
Tiina Alho on oman alansa asiantuntija, jolta johtajat ja päälliköt saavat arvokasta apua moneen arjessa eteen tulevaan tilanteeseen. Hän kiertää toimipaikoissa, tuo aktiivisesti esiin ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi ja edistää hyvää työilmapiiriä aidolla ja muita huomioivalla käytöksellään.
– Sisäisen tarkastajan tehtävänä on varmistaa, että sisäinen valvonta toimii, ja että jokainen eekoolainen tekee työtään yhteisten pelisääntöjen, ohjeiden ja lakien mukaisesti, kun kyse on esimerkiksi tietosuojasta tai henkilöstön turvallisuudesta. Autan muita onnistumaan kiinnittämällä huomiota poikkeavuuksiin ja yleensäkin asioihin, jotka eivät toimi, jotta ne voidaan laittaa kuntoon. Työssäni minua motivoi asioiden ja tekemisten jatkuva parantaminen, Tiina Alho kuvailee.
Vuoden asiakaspalvelijoiden, työryhmän ja päällikön valintojen sekä kunniamerkkien hakemisen lisäksi eekoolaisia kiitetään pitkistä työurista ylimääräisellä vapaalla tai rahallisella korvauksella. 10 vuoden työskentelystä saa palkinnoksi viikon palkallisen vapaan tai 500 euroa, 20 vuodesta kaksi viikkoa tai tuhat euroa, 30 vuodesta kolme viikkoa tai 1 500 euroa ja 40 vuodesta neljä viikkoa tai 2 000 euroa. Lisäksi 10, 20 ja 30 vuotta työskennelleitä muistetaan Kauppakamarin ansiomerkeillä ja 25 ja 40 vuotta työskennelleet saavat SOK:n ansiomerkit. Tänä vuonna ansiomerkin saajia oli kaikkiaan 91.
25.05.2024 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat
06.05.2024 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat
02.05.2024 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat